3 Şubat 2013 Pazar

Kalanchoe thyrsiflora variegata

Kalanchoe thyrsiflora variegata; edindiğimde çok küçük beş santimlik bir çelikti.  Özellikle kış renkleri çok etkileyicidir ve gökkuşağı renklerine bürünür. Saksıyı doldurduğunda ise volanlı rengarenk yaprakları ile mükemmel bir görüntü yakalarsınız. Ben de yakalamaya çalışacağım. Bunun için de üretim yapmam gerekiyor. Benim çelik iki senede gelişti. Yetişkin bir bitki (mature plant) haline geldiğinde ise dipten gelen yavruların variegata olmadığnı-normal renklerde çıkmaya başladığını fark ettim! Variegata özelliğini kaybetmemesi için anaçın gövdesini topraktan iki üç cm yukarda bırakacak biçimde dipten budadım. Bir süre sonra budanan gövde üstünde minik yavrular belirmeye başaldı. İlerde saksıyı doldurup tablo gibi bir görüntü yakalayabilecek miyim? göreceğiz.
küçük hali
bir kaç ay içinde biraz daha gelişti!
İki yıl sonra.....
kafa budaması sonrası gelen yavrular
renklerin güzelliği
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder