25 Aralık 2012 Salı

Aloe cv.Lavender Star: Aloe'deki deformasyon

Aloe cv. Lavender Star bir KG hibrid aloe ve mora çalan lavanta rengi ile en sevilen KG hibridlerinden biridir.
Photo by onkeybutt1969 from flickr
Siparişle Amerikadan getirttiğim yetişkin Aloe cv.Lavender Star baharı ve yazı sorunsuz, mutlu mesut geçirdi. Yaz sonu itibariyle gövdenin ortasında garip bir oluşum belirmeye başladı. Böyle enteresan yapıyı daha önce hiç bir sukkulentimde görmemiştim. 
Ne olacağını bir süre gözlemledim. Hızla gelişiyordu.  Önceleri cristat sanmıştım. Hatta cristat olduğunu varsayarak normal gövdede cristat formun oluşmasını izlemek ilginç olacak diye düşünürken, facebookta aloe grubundaki arkadaşlarla fotoğrafı paylaştım. Bu eciş-bücüş oluşum meğerse sandığım kadar parlak bir yapı değilmiş. Gruptaki arkadaşlar bu oluşumun bir tür bakteri sonucu oluşan bir yumru olduğunu ve derhal önlem almam gerektiğini söylediler. Öncelikle, bitkiyi derhal ayrı bir yere koymak gerekiyormuş ki, artık ne kadar bulaşıcı ise diğer bitkilere bulaşma riskini azaltmak gerekiyormuş. Saksıyı derhal diğerlerinin yanından ayırıp karantinaya aldım. Bir hamlede kesebilecek kadar keskin bir falçata veya bıçak yardımıyla bu yapıyı gövdeden kazıdım.
Etrafındaki bir kaç yaprağı da gövdeye ve diğer yapraklara zarar vermeden ayırdım ve attım. Tabi operasyon aletini alkolle temizledim. Hemen akabinde bitkimi elimdeki mevcut akar ilaçlarından biri ile fısfıslayarak ilaçlayıp oldukça gölge bir yere aldım. Ki, ilaç sıcak ve güneş etkisi ile bitkiye tamamen zarar vermesin. On beş gün sonra operasyon bölgesi kurudu. Bir daha aynı oluşuma rastlamadım. Sanırım bu işlemle bitkimi sağlıklı bir hale getirebildim. 
Böyle bir örneğe tanık olursanız artık ne yapılması gerektiğini biliyorsunuz!
 

2 yorum:

  1. Wonderful example of this bacteria and what to do to get rid of it! Merry Christmas!

    YanıtlaSil
  2. Dear friend thank you for your visit and your comment. I tried to explain how to get rid of it. Hope translate by google is enough well.
    Warm Wishes for 2013!!!

    YanıtlaSil