24 Ocak 2010 Pazar

Sukulent Sevdam

Bitki ve doğa sevgim yeni değil. Çocukluktan bu yana genlerime aşılanmış bir sevgi bu. Kendimi bildim bileli kedimiz köpeğimiz olmuştur. Muhtemelen kaktüs ve sukulent sevgim aileden geçmiş olabilir. Çocuktum ve hatırlıyorum ki, hoyalar, yılbaşı kaktüsleri, mammilarialar anneannemin ve annemin evinin en çok ışık alan camını ya da salonda köşe sehpasını süslerdi.

Günlerden bir gün, yıl 2003, tatile gittiğimiz Fethiye’de, saksının içindeki o etli sulu küçük yaprakların sevimli sempatik ve sağlıklı duruşu dikkatimi çekmişti. İçimden, bulunduğu saksıdan bir çelik koparmak geldi. Saksının sahibinden izin istedim. Köküyle tutam tutam avcuma bıraktı. “Bu bitki hemen tutar, çabuk çoğalır” demişti. Çok mutlu olmuştum. İsmini cismini sordum, o kadarını bilemiyormuş. Ben bilip öğrensem daha iyi olacaktı. Ve tabi bu güzel bitkinin adını bir süre sonra araştırıp öğrendim : Sedum sarmentosum!
Temsili resim www.sedum.cz sitesinden alınmıştır.


Bundan sonra çevreme daha bir arar gözlerle bakmaya başladım. Gözlerim hep kopup yere düşen var mı diye, mahalledeki komşuların cam ya da balkonunu tararken, daha sonrasında kendimi alışveriş marketlerinin bitki reyonlarında, Türkiye’deki kaktüs seralarında alışveriş yaparken, ya da bilgisayarın başında yurtdışındaki seralardan sipariş verirken buldum.

Ve yıl 2009 sanırım topladığım çeşitlerle artık ben bir sukulent koleksiyoneriyim!!

Bu bitkilerin doğası, gelişimi, üretimi, bakımı, çiçekleri, binlerce çeşidi, alt çeşitleri, türdeşleri ve hybridleri, anavatanı, Latince isimleri, zararlıları, hastalıkları ve bakımını öğrenmek, bitkilerimi fotolayarak bir arşiv oluşturmak, seven, ilgilenen, dostlarla veya koleksiyonerleri ile çelik paylaşmak, daha pek çok başka türleri öğrenerek koleksiyonuma nasıl dahil edebileceğimi araştırmak sukulent sevdamı tamamlayan diğer parçalar.

2 yorum:

  1. Nice words that I love to know how much you started with these plants.
    I am happy to read things about your childhood and your love for nature.
    congratulations for this blog Zeynep friend!
    warm hug!!

    YanıtlaSil
  2. Mari, yo empecé a escribir con este blog. Espero que os guste los escritos de mi suculentas amor en mi blog. Muchas gracias por su apoyo a la guerra.

    YanıtlaSil