3 Nisan 2014 Perşembe

Sukkulent Köşesi

Onları minik çelikler halinde yıllar önce edinmiştim. İstanbul'da apartmanda yaşarken kimi pencere önünde kimi balkonda büyüdüler. Derken balkondan bahçeye, saksı içinde iki yaz, iki kış geçirdiler. Zaman zaman yağmurdan, dondan zaman zaman sıcaktan muzdarip oldular. Ama büyüyüp geliştiler de....Sonunda onları bahçenin bir köşesinde hazırladığımız 2x2 ebadında sukkulent yatağına transfer etmeye karar verdim. Hazır da bahara girmişken....Önce bir kaç işlem ile sukkulent yatağını hazırladık. 18 çuval bahçe toprağı, 6 çuval kaktüs toprağını birbirine harmanlayıp yaydık. Seçtiğim sukkulent türleri yaşadığımız coğrafyanın kış iklimine (yağmur ve don) maximumda dayanabileceğini düşündüğüm dayanıklı türlerdi. Renk ve dokusunu daha çok sevdiğim echeveria sedum crassula ve kaktüs gibi türleri bu sebepten kullanmadım. Sonra bitkileri diktik. Ardından hem dekor amaçlı hem de ilerde topraktan çıkabilecek yabani otları engellemek amaçlı lav taşı ile toprağın üstünü kapattık. Yaklaşık 3 çuval lav taşı harcadık. 
Heyecanlı ve yorgun bir gündü. İşlem sonrası bir de denetlendik :)
*Kullandığım türler : Agave, Aloe, Sedum, Aeonium, Mesemb, Cotyledon, Grapto..


 boş hali
 Sedum palmerii
 xGraptoveria Fred Ives
 Aeonium lancerottense
 Cotyledon orbiculata
 xGraptosedum Francesco Baldii
 Agave striata Nana
 Gasteria carinata
 Aloe jucunda
Gasteria liliputana
xGraptosedum 'Bronze'
En arkada hemen duvarın dibinde kocaman bir Aeonium schwarzkopf




Meraklı kedim Hacer henüz bitmiş sukkulent yatağını kontrol ediyor :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder