10 Temmuz 2010 Cumartesi

Üretim-1

Echeveria Black Prince Üretimi
Echeveria Black Prince, Frank Reinelt tarafından üretilen, Echeveria Affinis ve Echeveria Shaviana ile eşlemiş koyu kahve renkte hibrid bir türdür.

Hybrid echeverialar bazı istisnalar dışında bakımı doğal echeveria türleri ile aynı olsa da daha ağır gelişirler. Buna paralel olarak hybrid echeveriaların çiçeklenmesi de daha geç olur. Doğal echeverialar uygun koşullar sağlanabilirse her yıl çiçeklenebilir ancak hybrid echeverilar bazen iki üç yıl boyunca çiçeklenmeyebilir.

Echeveria Black Prince’im üç yaşında olmasına rağmen bu sene ilk defa çiçeklendi. Üstelik uzun ve dayanıklı bir çiçek sapı verdi. Bugüne kadar yavrulamamıştı. Yapraktan da üretmeyi denemiştim ama pek başarılı olamadım. Aslında gelişkin ve kalın etli bir yapraktan çok kolay üretim yapılabiliyor. Yaprak boylu boyunca toprağa değdiğinde çok kısa bir süre sonra yaprağın kopan ucundan köklenme başlıyor. Bitkinin nem, ısı ve ışık açısından sevdiği koşullar söz konusu olduğunda yapraktan üretmek daha da kolaylaşıyor ve üretim süresi kısalıyor. Ancak denemiş olduğum halde bazı koşullar açısından yaprak üretimim başarılı olmadığı için belli bir boya gelen ve gelişkin çiçek sapını bitkiye yakın bir noktadan kestim ve olduğu gibi toprağa sapladım. Hemen peşi sıra sulamayıp birkaç gün bekledim. Havaların iyice ısınmaya başladığı bir döneme denk geldiği için daha fazla bekletmeden az sulamadım. Aynı şekilde toprak kurumaya başladığında toprağa püskürtme ile su verdim. On gün sonra sonuç mükemmeldi. Çiçek sapı tuttu ve hatta bir süre sonra dipten yeni yavrular gelmeye başladı.
Echeveria Black Prince üretimim başarılı bir sonuç verdiği için diğer hybrid echeverialarımda da aynı uygulamayı yapacağım.

13 yorum:

  1. Merhaba Zeynep hanım, grupta linkinizi görünce girip inceledim. Yukarıda resmini yayımladığınız Black Prince'e benzer benim de vardı. Benimki fazla ışık ya da güneşte rengi tamamen siyahi kahverengiye dönüşüyor ve fakat az ışık aldığında yeşil oluyordu... Merak ettiğim bu Balack Prince'lere özgü bir durum mudur? Selamlar.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba!
    Haklısınız echeveria black prince echeveria affinis ve benzeri renkte olan türler bol ışıkta siyaha yakın koyu kahve renkte olabiliyor. Az ışıkta ise rengi yeşile dönebiliyor. Buna neden olarak klorofil yapıları ve renk pigmentlerindeki yapıyı gösterebiliriz. Aslında diğer sukulent türlerine de aynı uygulamayı yaptığımızda renk farkın hemen göze çarpar. Bir de soğuk havalarda cold stres dediğimiz bir durum var ki, bu da sukulentlerin renklenmesine etken! Aynı soğuk havada kızarabilen yanaklarımız gibi :) Selam ve sevgiler

    YanıtlaSil
  3. "Adsız" geçmişim... Kusura bakmayın, farkında olmadım. Yeniden merhaba.
    İlker Erinç

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar! Hiç sorun değil. Yine bekleriz.
    Sevgi ve saygılar

    YanıtlaSil
  5. Zeynep hanım merhaba; yapraktan üretimi denedim ama çiçek sapını hiç duymamıştım. Bilgilendirme için teşekkürler:) Sevim Karaman

    YanıtlaSil
  6. Sevgili öğretmenim yorumunuz için teşekkürler. Yaprak üretimi sukulentlerde en sık uygulanan üretme biçimi olsa da bazen bizden kaynaklı başarısızlıklar olabiliyor. Çiçek sapı ise echeveria pachyveria graptoveria gibi türlerde uzun oldukça sağlıklı geliştiği için üretimi daha kolay.

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Zeynep hanım merhaba; bir soru daha, çiçek sapından üretim sadece echeveria için mi denenebilir diğer uzun saplı çiçekli sukulentlerde de uygulanabilir mi? Sevgiler, Sevim Karaman

    YanıtlaSil
  9. Sevim hanım çiçek sapından üretim echeverialar dışında graptoveria, graptopetalum, pachyphytum ve pachyveria gibi crassulaceae familyasındaki diğer sukulentlerde de uygulanıyor. Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Zeynep Hn, yazılarınızın devamını bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  11. Cevat bey çok haklısınız. Yazılara çok ara verdim. En kısa zamanda başlamak lazım. Sizin de değerli yorumlarınızı bekleriz.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Zeynep Merhaba; ne zamandır kayıpsınız grupta mesajınıza hiç raslamadım. Sukulentlerinizin fotoğraflarına baktım çok güzel sukulentler var hele bazılarına aşık oldum. Görüşmek üzere, sevgiler. Sevim Karaman

    YanıtlaSil
  13. Sevim hanım merhaba. Yokluğumu fark ettiğinize teşekkür ederim. Bir süredir yazı işleri ile ilgilenemedim ve gruptan da ayrı kaldım. Blog yazılarını devam ettirmeye istekli olsam da şu anda bu kadar uzun aradan sonra kendimi yazma özürlü hissediyorum. Zaman da hızla akıyor. Bir yerden başlayacağım. Selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil