29 Ocak 2010 Cuma

Aynı Sevgiyi Paylaşanlar

Araştırmaya başladığımdan beri hep merak ettiğim bir soru vardı. Benim gibi başka kaktüs ve sukulent severler var mıydı? Bitki ve bilgi alışverişi yapabileceğim bu sevgiyi paylaşacağım kimseler veya bir sosyal ortam var mı diye araştırmaya yanı başımdaki en yakın kaynaktan internetten başladım. Evet yalnız değilmişim! Çok sevindim. Çünkü ülkem kaktüs ve sukulente daha yabancı sanıyordum. Bu anlamda kurulmuş birkaç sanal ortam grubu ilgimi çekti. Türkiye Kaktüs ve Sukulent Derneği'ne önderlik eden kişiler bir google grup kurmuş, bu google gruba hemen üye oldum. İki yıl sonra da dernek kuruldu. Ben de Türkiye Kaktüs ve Sukulent Derneği'nin ilk üyelerinden biri oldum. Bu araştırmam sayesinde Türkiye'de yıllarını ve gönüllerini kaktüs ve sukulente vermiş koleksiyonerleri, duayenleri tanıma, benim için zevkli olan bu sevdaya nasıl başladıkları ile ilgili hikaleyeleri öğrenme ve deneyimlerinden bilgilerinden yararlanma fırsatı buldum. Koleksiyonlarını gördüm ve inceledim. Türkiye’deki kaktüs serası sahipleri ile tanıştım. Hatta yurtdışına, Hollanda’ya gidip Avrupa’nın en büyük sukulent koleksiyoneri olan Mr. Cok Grootscholten ile tanışma fırsatı buldum. Bu sayede aynı ortak paydada buluştuğum kaktüs ve sukulent severlerle bitki değiş tokuşu, çelik alışverişi yapma fırsatı da elde ettim. Ama hep araştırdım ve hala araştırmaya da devam ediyorum. Dünyanın her yerinden aynı sevgiyi paylaşan insanlarla arkadaşlıklar kurdum. Sukulentler bana dostlar kazandırdı.

2 yorum:

  1. Zey !!!!!!!!!!!my dear friend!!!!
    Is beautiful ! Congratulations!!
    Always use soft words to explain and have delighted them all with your
    beautiful way of being.
    Very nice your explanations and all the information ... so the pictures!
    absolutely lovely!
    will follow with interest what you write
    warm hug from Buenos Aires,

    YanıtlaSil
  2. Gracias mi amiga. Many thanks for your nice words Mari.

    YanıtlaSil